melakukan senaman kardio cara dan penjelasan

Berikut adalah 10 teratas kardio senaman yang membakar kalori yang paling dalam masa 30 minit.
1. Aerobik Langkah - salah satu senaman kardio yang paling kegemaran disukai oleh wanita. Aerobik Langkah terutamanya sasaran kaki anda, pinggul dan glutes, dan boleh membakar kira-kira 400 kalori dalam masa 30 minit.
2. Berbasikal pegun atau di luar adalah senaman kardio besar, bergantung kepada rintangan dan kelajuan boleh tetapi 250-500 kalori dalam masa 30 minit.
3. Renang - seperti ski merentas desa adalah senaman kardio yang sangat baik kerana ia adalah satu senaman badan penuh. Renang adalah besar salib-latihan untuk aktiviti kardio lain. Melakukan strok payudara boleh membakar kira-kira 400 kalori dalam masa 30 minit.
4. Racquetball - sampingan untuk sprinting sampingan membuat racquetball dan senaman kardio yang sangat baik. Seseorang 145-LB membakar lebih 400 kalori dalam masa 30 minit.
5. Rock Climbing - bukan sahaja senaman kardio, tetapi juga menggunakan lengan dan kekuatan kaki dan kuasa. Rock Climbing boleh membakar sehingga kepada 380 kalori dalam masa 30 minit.
6. Merentas desa Berski - sama ada pada mesin atau di luar di atas salji, adalah senaman kardio yang luar biasa kerana ia melibatkan kedua-dua bahagian atas dan badan yang lebih rendah. Seseorang 145 LB boleh membakar kira-kira 330 kalori dalam masa 30 minit.
7. Berlari - Berlari adalah senaman kardio yang sangat baik kerana semua yang anda perlukan adalah sepasang kasut berjalan berkualiti. Running membakar kalori yang serius. Seseorang 145 LB mudah boleh membakar 300 kalori dalam masa 30 minit.

8. Jurulatih elips - adalah senaman kardio yang sangat baik dan cara yang baik untuk membina ketahanan. Seseorang 145 LB boleh membakar kira-kira 300 kalori dalam masa 30 minit.

9. Mendayung - adalah kedua-dua kardio latihan serta memberikan senjata anda senaman yang luar biasa. 145 LB orang boleh membakar kira-kira 300 kalori dalam masa 30 minit.

10. Walking - Berjalan pantas adalah satu bentuk yang kurang berat senaman kardio. Berjalan boleh membakar sehingga 180 kalori dalam masa 30 minit. Sprinting, sambil menambah bukit atau mencondong boleh meningkatkan jumlah kalori dibakar.

Bagi sebenar rakyat kardio tinggi intensiti di luar sana yang suka latihan HIIT (High Intensity Jeda Latihan), di bawah adalah tiga kardio senaman yang akan memberikan hasil yang menakjubkan!
1. Melompat Tali - Ini adalah salah satu yang paling mudah, namun latihan yang paling berkesan yang boleh kita lakukan. Dalam hanya 15 hingga 20 minit, melompat tali akan memberi anda senaman badan jumlah yang tiada tandingan. Tali Melompat adalah sesuai untuk daya tahan kardiovaskular dan meningkatkan prestasi dalam hampir mana-mana sukan - tenis, bola keranjang, bola sepak ski,, bola tampar dan banyak lagi. Ini senaman mudah juga besar untuk koordinasi mata-tangan, pergerakan sisi, kaki dan kelajuan tangan dan ketangkasan.
2. Sprinting - sprinting bukan sahaja membakar jumlah kalori yang BESAR sambil sprinting, ia juga mengekalkan metabolisme anda terbang selama beberapa hari selepas. Sprinting digabungkan dengan berjalan / jogging boleh membawa keputusan yang menakjubkan.
3. Spinning - Ini intensiti yang tinggi latihan muzik mensimulasikan berbasikal yang mencabar, lengkap dengan bukit, lembah dan kelajuan yang berbeza-beza, semua ditentukan oleh pengajar kumpulan.


senaman kardio = senaman bakar lemak
senaman kardio Apa yang dimaksudkan dengan 'kardio'? 'Kardio' ialah singkatan untuk 'kardiovaskular' , iaitu berkenaan pusingan darah dari jantung. Dan senaman kardio bermaksud aktiviti yang dapat menaikkan kadar degupan jantung dan menambah baik kesihatan jantung dan peredaran darah.
Senaman kardio boleh dilakukan di gimnasium (dengan mesin-mesin canggih seperti treadmill, rowing machine, stairmaster) atau di luar (seperti jogging, berbasikal, berenang, mendaki, dsb).

Senaman kardio menyihatkan sistem jantung / peredaran darah (kardiovaskular), menurunkan kolesterol tak baik dan meningkatkan kolesterol baik, menurunkan risiko penyakit hipertensi, diabetes, strok, dan penyakit-penyakit yang berkenaan jantung. Pergerakan yang banyak memerlukan tenaga yang banyak dan ini perlu pembakaran kalori yang banyak.

Jadi, untuk membakar kalori (dan lemak), anda harus melakukan banyak aktiviti kardio. Masukkan aktiviti kardio dalam rutin senaman anda. Malahan, kalau anda kesuntukan masa dan terpaksa memlih di antara kardio dan mengangkat berat, pilihlah kardio kalau anda nak kurangkan berat badan.


Tahukah korang yang senaman kardio terbaik ialah lari pecut.Walaupun ianya kelihatan seperti senaman fesyen lama, tetapi inilah senaman yang mampu memaksa anda mengeluarkan tenaga sebanyak mungkin. Untuk meningkatkan cabaran,cubalah berlari di atas pasir pantai kerana ia benar-benar mencabar otot anda. Kalau tidakpun,anda boleh berlari di atas lereng bukit.

Do you know that just by walking 10,000 steps each day, you burn more than 300 calories? Be healthy


Senaman Kardio dapat membakar sehingga 800++ kalori sejam dan dapat membantu mengurangkan berat badan secara sihat. Contohnya, Menggunakan basikal statik dengan kelajuan 24km/j selama 30 minit setiap hari dan makan pada kadar BMR dapat mengurangkan 400++ kalori didalam badan. Dan sekiranya dilakukan setiap hari selama 4 bulan dapat mengurangkan berat badan sebanyak 6 kilo.

Lemak dalam badan, sekilo = 7700 kalori.
400 X 30 X 4 = 48000 kalori
48000/ 7700 = 6.23kg lemak dibuang.


video terkait :
kedua
ketiga
keempat

kelima 



Facebook CommentsShowHide